Istorie – Pasajul Basarab
Conceptul pentru Pasajul Basarab a fost gândit încă din 1989. Planul s-a concretizat abia în 1999 când agenția guvernamentală a creat un plan pentru transportul în capitala.
Astfel, în anul 2000 proiectul a fost preluat în Planul Urbanistic General iar conducerea capitalei a încheiat un acord cu Banca Europeană pentru Investiții pentru a finanța lucrarea.
În 2004 design-ul pasajului a suferit modificări structurale urmând că lucrările să înceapă în anul 2006.
Pe data de 19 Iunie 2011, Pasajul Basarab a fost dat înspre folosință autovehiculelor. Construcția a durat 5 ani și 4 luni.
Detalii Tehnice – Pasajul Basarab
Pasajul Basarab are o lungime impresionantă de 2 km, 4 benzi de circulație și 2 linii de tramvai pe centrul pasajului. Pasajul are în total 11 rampe de acces, 2 principale la capete și 9 secundare.
Costul total al pasajului a fost de 240 de milioane de euro.
Podul Hobanat de la Pasajul Basarab (susținut prin cabluri) are o lungime de 222 de metri și este susținut de peste 3000 de cabluri conectate la piloni de 84 de metri lungime.
Podul Hobanat reprezintă și un punct intermodal, cel mai mare din România. El reunește în același loc linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz și troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spații special amenajate pentru taximetre și 2 autogări pentru transport intern și internațional.
Pasajul Basarab reprezintă un punct intermodal pentru transportul Bucureștean. El reunește o linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de metrou, troleibuz și autobuz, 2 gări și spațiu special amenajat pentru taximetre.
În imediata apropiere exista și 2 autogări.
Pasajul Basarab poate fi folosit de 4000 de mașini pe ora și, în prezent, este folosit de peste 60.000 de persoane pe zi.
Policarbonat compact – Pasajul Basarab
Pe Pasajul Basarab, exista o stație de tramvai cu o lungime de 90 de metri și o lățime de 19 metri. Aceasta dispune de 4 scări fixe, 4 scări rulante și 4 lifturi.
Pentru a proteja călătorii de fenomenele meteorologice au fost montate peste 700 de plăci de policarbonat compact cu grosime de 12 mm. Policarbonatul compact a avut o greutate totala de 300 de tone.
Pentru Pasajul Basarab a fost ales policarbonatul compact datorită garanției sale extinse contra condițiilor meteo. Policarbonatul Compact are o garanție de 10 ani contra îngălbenirii sau degradării vizuale.
Policarbonatul Compact este, de asemenea fabricat cu protecție UV pentru a nu crea efecte de seră.
Datorită numărului mare de călători care circula cu tramvaiul pe Pasajul Basarab a fost necesara o soluție rezistenta care să asigura protecția acestora.
Policarbonatul Compact are o rezistență excepțională la impact fiind incasabil, astfel, călătorii sunt protejați de cioburi.
Pentru Pasajul Basarab, policarbonatul compact a fost îndoit la rece și prins de un cadru metalic pentru a crea o structura solidă și rezistentă.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!