Istorie – Pasajul Basarab
Conceptul pentru Pasajul Basarab a fost gandit inca din 1989. Planul s-a concretizat abia in 1999 cand agentia guvernamentala a creat un plan pentru transportul in capitala.
Astfel, in anul 2000 proiectul a fost preluat in Planul Urbanistic General iar conducerea capitalei a incheiat un acord cu Banca Europeana pentru Investitii pentru a finanta lucrarea.
In 2004 design-ul pasajului a suferit modificari structurale urmand ca lucrarile sa inceapa in anul 2006.
Pe data de 19 Iunie 2011, Pasajul Basarab a fost dat inspre folosinta autovehiculelor. Constructia a durat 5 ani si 4 luni.
Detalii Tehnice – Pasajul Basarab
Pasajul Basarab are o lungime impresionanta de 2 km, 4 benzi de circulatie si 2 linii de tramvai pe centrul pasajului. Pasajul are in total 11 rampe de acces, 2 principale la capete si 9 secundare.
Costul total al pasajului a fost de 240 de milioane de euro.
Podul Hobanat de la Pasajul Basarab (sustinut prin cabluri) are o lungime de 222 de metri si este sustinut de peste 3000 de cabluri conectate la piloni de 84 de metri lungime.
Podul Hobanat reprezinta si un punct intermodal, cel mai mare din Romania. El reuneste in acelasi loc linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz si troleibuz, linii de metrou, 2 gari de cale ferata la care se adauga spatii special amenajate pentru taximetre si 2 autogari pentru transport intern si international.
Pasajul Basarab reprezinta un punct intermodal pentru transportul Bucurestean. El reuneste o linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de metrou, troleibuz si autobuz, 2 gari si spatiu special amenajat pentru taximetre.
In imediata apropiere exista si 2 autogari.
Pasajul Basarab poate fi folosit de 4000 de masini pe ora si, in prezent, este folosit de peste 60.000 de persoane pe zi.
Policarbonat compact – Pasajul Basarab
Pe Pasajul Basarab, exista o statie de tramvai cu o lungime de 90 de metri si o latime de 19 metri. Aceasta dispune de 4 scari fixe, 4 scari rulante si 4 lifturi.
Pentru a proteja calatorii de fenomele meteorologice au fost montate peste 700 de placi de policarbonat compact cu grosime de 12 mm. Policarbonatul compact a avut o greutate totala de 300 de tone.
Pentru Pasajul Basarab a fost ales policarbonatul compact datorita garantiei sale extinse contra conditiilor meteo. Policarbonatul Compact are o garantie de 10 ani contra ingalbenirii sau degradarii vizuale.
Policarbonatul Compact este de asemeneat fabricat cu protectie UV pentru a nu crea efecte de sera.
Datorita numarului mare de calatori care circula cu tramvaiul pe Pasajul Basarab a fost necesara o solutie rezistenta care sa asigura protectia acestora.
Policarbonatul Compact are o rezistenta exceptionala la impact fiind incasabil, astfel, calatorii sunt protejati de cioburi.
Pentru Pasajul Basarab, policarbonatul compact a fost indoit la rece si prins de un cadru metalic pentru a crea o structura solida si rezistenta.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!