Sistem de ticketing instalat de KADRA la Jurasica Adventure Theme Park Neptun
Deschis în 2021, Jurasica Adventure Theme Park Neptun din Constanța se bucură de tot mai mare succes pe litoralul românesc, mai ales în sezonul estival, deci trebuie să acomodeze un flux tot mai mare de vizitatori, nevoia pentru un sistem performant și inteligent de ticketing si control al accesului venind astfel firesc. Aici au intervenit echipele KADRA care au propus administratorilor parcului o soluție de ticketing adaptată nevoilor lor.
Sistemul de ticketing aduce administrare mai ușoară și experiență mai bună pentru clienți
Aqua park-ul Neptun din Constanța se întinde pe mai bine de un hectar, are două zone de distracție bine delimitate: un imens spațiu de joacă cu gonflabile și o zonă spectaculoasă cu animale preistorice, vedetele fiind cei 42 de dinozauri animatronici.
Biletele se pot achiziționa online, direct de pe site-ul parcului, de la casa de bilete și de pe o platformă specializată.
Pentru a facilita accesul și gestionarea fluxurilor de vizitatori, sistemul de ticketing instalat de KADRA a presupus: o componentă back office cu un modul de administrare de unde este monitorizat sistemul, o componentă de casierie (vânzare bilete în locație), un modul de gestiune pentru magazinul de suveniruri, 4 Smart Gate – hardware pentru controlul accesului care se instalează la intrare, pe turnicheții înalți si pe tripozi, prevăzut cu reader de tichete și de cititor carduri de proximitate și 4 turnicheți bidirecționali electromecanici de tip tripod motorizat cu corp și brațe de inox, cu indicatoare luminoase cu LED incluse.
Cu o capacitate maximă de 2000 de persoane ce pot fi acomodate în siguranță în locație în același timp, parcul a atins deja peste 1600 de vizitatori zilnic în această vară.
Montarea sistemului de ticketing a însemnat fluidizarea traficului din zona de acces și reducerea timpilor de așteptare pentru vizitatori, deci o experiență mai bună atât pentru copiii nerăbdători să se joace cât și pentru părinții care îi însoțesc.
Dincolo de funcționalitatea propriu-zisă – permiterea accesului celor care au achitat bilet, sistemul permite extragerea de rapoarte personalizate care să permită analiza traficului de vizitatori, a numărului de bilete vândute și a canalului de unde au fost procurate (online sau la casă). Ca urmare a implementării sistemului a crescut numărul de bilete vândute online, de la 2% din total bilete la aproximativ 10%, crescând totodată și cererea pentru biletele Combo, care oferă acces la ambele zone ale parcului (de joacă și cu dinozauri).
In plus, sistemul permite și o mai bună gestiune a stocurilor din magazinul de suveniruri, optimizând aprovizionarea în timp util, cu produsele care au cel mai mare succes.
Mai multă siguranță și rapoarte cu date valoroase care pot fi folosite pentru dezvoltarea activității
Foarte utilă pentru administratorii parcului este funcția sistemului de ticketing care presupune într-un prim pas scanarea codului de pe bilet sau voucher însoțită de mesajul „validat” urmând ca apoi marcarea persoanei în sistem ca fiind intrat să se facă după ce se rotește brațul turnichetului, având astfel o imagine foarte clară a celor care au făcut realmente accesul, și nu doar au scanat biletul.
„Un alt punct forte al sistemului propus de KADRA este că se poate identifica exact ora la care s-a făcut accesul și se poate comunica acest mesaj vizitatorului, evitându-se astfel situații neplăcute în care unele persoane încearcă să intre de mai multe ori pe zi cu același bilet. Sistemul îi afișează imediat, fără a mai fi nevoie de intervenția noastră, salvând timp și discuții inutile, că a mai intrat acum 3 ore, de exemplu”, ne spune Dan Lascu, administratorul aqua park Neptun Constanța.
Pe viitor, pe măsură ce se vor seta rapoarte încă și mai sofisticate ce pot fi extrase din sistem, inclusiv promoțiile vor putea fi si ele gândite plecând de la datele furnizate de sistemul de ticketing.