”Cum continui să construiești în condiții de criză?”
Opinie: Andreea Strugaru, coproprietar și director de marketing KADRA
Opinie: Andreea Strugaru, coproprietar și director de marketing KADRA
Traversăm o perioadă plină de provocări, viața ni s-a schimbat radical în doar două luni iar perspectivele sunt încă neclare. Activitatea multor firme a fost perturbată, unele proiecte sunt puse în așteptare, altele au fost amânate, unele continuă.
La KADRA suntem aici, la datorie, pentru clienții și partenerii noștri, încercăm să facem față cu optimism și încredere tuturor provocărilor, să ne mobilizăm încă de azi ca să ne fie bine mâine. Nu este ușor, dar avem încredere că vom (re)construi împreună.
Ne-am dat seama destul de repede că sub impulsul fricii, deciziile care se iau sunt, de cele mai multe ori, greșite. Știam din experiență crizei din 2008 că acțiunile reactive nu sunt bune pe termen mediu și lung pentru afaceri. Situațiile nu sunt comparabile, însă încercăm să învățăm de unde putem, pentru că manual de instrucțiuni nu am primit pentru situația actuală.
Ce am făcut noi la KADRA? Am format rapid o echipă de criză cu care am avut în primele săptămâni întâlniri zilnice. Foarte obositor, dar util. În primă fază, am fost nevoiți să luăm decizii zi de zi. Acum am reușit să agregăm două scenarii de lucru pentru anul 2020, pe baza cărora putem lua decizii ”mari”. Am înțeles că nimeni nu poate prezice viitorul, așa că ne-am hotărât că în această primă perioadă să facem managementul crizei sub toate aspectele posibile: structural, financiar, resurse umane, vânzări și marketing.
În această etapă destul de zbuciumată, nu vom face schimbări majore în companie, pentru că unele ar putea produce daune ireparabile pe termen lung. Încercăm acum să cârmim un vas pe timp de furtună, dar după ce apele se vor liniști, vom reface în amănunt toate planurile pentru 2020 și probabil și pentru prima jumătate a lui 2021.
În această perioadă am fost nevoiți să ne schimbăm modul de lucru. O parte dintre colegii noștri au lucrat de acasă, iar părerile sunt împărțite între cei care consideră că este contraproductiv și cei care au reușit să se adapteze.
În schimb, în ceea ce privește deplasările între birourile din țară pentru întâlniri de echipă, am învățat că lucrurile funcționează foarte bine online. Avem marele noroc să fim o țară cu servicii de internet de calitate, așa că multe ședințe se vor muta în mediul online iar asta va produce economii consistente pentru companie.
Am profitat de această ocazie că să participăm la câteva webinarii interesante și experiența bună avută mă face să cred că în următoarea perioadă multe conferințe se vor muta online. Avantajul suprem aici este economia fantastică de timp și faptul că se pot accesa evenimente de oriunde din lume.
Cea mai mare dificultate este lipsa de predictibilitate. Din punct de vedere economic, te uiți la venituri și la cheltuieli și vezi cum stai. Când veniturile scad și nimeni nu știe să le estimeze pentru etapa următoare, apare o suită întreagă de întrebări. Cum zicea unul dintre speakerii pe care i-am urmărit online, e bine să tratezi afacerea că pe un start-up și să acționezi Agile.
Am rămas activi, continuăm proiectele pe care nu le-au blocat investitorii sau constructorii în condiții de maximă siguranță pentru colegii noștri. Încercăm să găsim soluții inginerești la problemele actuale: uși automate cu contor și posibilitate de blocare în cazul aglomerării spatiilor din magazine/farmacii, studiem posibilitatea integrării cu termoscanere a soluțiilor de acces în zonele foarte aglomerate (ex, aeroporturi), etc.
Comunicăm cât se poate de mult în această perioadă atât cu echipa noastră cât și cu piață construcțiilor. Căutăm oportunități pentru business-ul nostru fără să ne îndepărtam de la ceea ce ne definește – ingineria de acces. Credem în automatizarea tuturor căilor de acces, cu multiple beneficii pentru oameni, dintre care cel mai căutat în acest moment este igiena. Și ne dorim să continuăm să construim împreună în această direcție.
Share this entry